Varausehdot, pakettimatkat ja mökit

Varauksen tekeminen ja maksu
Varauksen voi tehdä internetissä (www.alandsresor.fi), jolloin asiakkaan tulee maksaa vähintään ennakkomaksu 20 % varauksen kokonaissummasta (kuitenkin väh. 70 €) heti varauksen yhteydessä joko verkkopankissa tai luottokortilla. Maksun maksettua saa asiakas vahvistuksen sähköpostiin, joka on hyvä tulostaa matkalle mukaan sillä se toimii myös matka-asiakirjana. Loppusuorituksesta ei tule erillistä laskua, vaan asiakas suorittaa loppumaksun vahvistuksessa mainittuun eräpäivään mennessä.
Varauksen voi tehdä myös Ålandsresorin toimistoon puhelimitse (018-28040) ma–pe klo 08.30–17.00 tai sähköpostilla (info@alandsresor.fi), jonka jälkeen Ålandsresor lähettää asiakkaalle laskun
ja vahvistuksen lähempine tietoineen postitse tai sähköpostilla. Toimistoomme tulevien varauksien yhteydessä varaamme mielellämme myös laivamatkasi Ahvenanmaalle ja takaisin. Vahvistuksessa on kaikki tarvittavat tiedot, kuten omistajan tai yhteyshenkilön tiedot, osoite, ajo-ohje avainten luovutuspaikkaan tai kohteeseen. HUOM! Ota muutama päivä etukäteen yhteyttä omistajaan/yhteyshenkilöön ja ilmoita tarkempi saapumisaikasi (ei koske hotellivarauksia). Varaus on sitova kun asiakas on maksanut ennakkomaksun. Loppumaksu maksetaan viimeistään 40 päivää (6 vko) ennen varauksen alkua. Vuokran lisäksi veloitetaan 20 € toimitusmaksu/varaus, huonevarauksista 10 €. Huomioithan että internetissä tehdyistä varauksista ei peritä toimitusmaksuja. Mikäli asiakas ei suorita maksuja ajallaan voi Ålandsresor peruuttaa varauksen ilman ilmoitusta.

Varauksen peruuttaminen ja muuttaminen
Hotellien ja vieraskotien peruutukset on tehtävä joko sähköpostitse info@alandsresor.fi tai puhelimitse 018-28040. Huom! Lauantaisin, sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä on peruutukset tehtävä osoitteeseen info.berghamn@eckerolinjen.ax tai 018-28300 (palvelu ruotsiksi tai englanniksi). Peruutuksen on oltava meillä viimeistään saapumista edeltävänä päivänä klo 15.00.* Myöhemmin tehdyistä peruutuksista veloitamme varauksen koko hinnan, samoin saapumatta jättämisestä (NO SHOW). Ajoissa tehdyistä peruutuksista palautetaan maksetut maksut takaisin, lukuun ottamatta mahdollisia toimituskuluja.

*)Seuraavilla majapaikoilla on poikkeavat peruutusehdot. Viimeinen kuluton peruutus 7 päivää ennen saapumista.
Havsbandet Täysihoitola
Eckerö Hotelli
Övernäsgården vieraskoti
Hotelli Havsvidden viimeinen kuluton peruutus 72 tuntia ennen saapumista.

Mökkien peruutus on tehtävä joko sähköpostitse info@alandsresor.fi tai puhelimitse 018-28040.

Kuluton peruutus 4 viikkoa ennen saapumista, jos varauksen kesto yli 4 päivää.*
Kuluton peruutus 2 viikkoa ennen saapumista, jos varauksen kesto 1-3 päivää.*

Ajoissa tehdyistä peruutuksista palautetaan maksetut maksut takaisin, lukuun ottamatta mahdollisia toimituskuluja. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista veloitamme 100% laskun loppusummasta, samoin saapumatta jättämisestä (NO SHOW).

*)Seuraavissa mökeissä on poikkeavat peruutusehdot:
Norrö mökit
Villa Kommodor

Kuluton peruutus 6 viikkoa ennen saapumista. Ajoissa tehdyistä peruutuksista palautetaan maksetut maksut takaisin, lukuun ottamatta 50€ ja mahdollisia toimituskuluja. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista veloitamme varauksen koko hinnan, samoin saapumatta jättämisestä (NO SHOW).

Mikäli kyseessä on pakettimatka, sovelletaan peruutusehtoja pakettiin sisältyvän majoituksen perusteella (mökki- tai yksittäinen huonevaraus).

Mikäli asiakas peruuttaa viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkua oman tai läheisen vakavan sairauden, onnettomuuden tai kuoleman johdosta, palautetaan asiakkaan maksama summa lukuun ottamatta 50 € ja toimitusmaksu. Peruutuksen syy on todistettava esim. lääkärintodistuksella. Mikäli asiakas muuttaa varauksen lisäpalveluja tai henkilömäärää voi Ålandsresor periä muutoskuluina 10 €. Mikäli asiakas muuttaa kohdetta tai ajankohtaa, katsotaan muutokset peruutukseksi ja uudeksi varauksesi, jolloin pätevät samat ehdot kuin peruutuksissa yllä.

Valitukset
Mahdolliset huomautukset ja valitukset on esitettävä kohteen omistajalle/yhteyshenkilölle välittömästi varausaikana. Jos asiaan ei tule korjausta tulee asiakkaan ottaa yhteys Ålandsresoriin. Mikäli asia ei vieläkään korjaannu voi asiakas tehdä kirjallisen ilmoituksen Ålandsresorille 21 päivän kuluessa. Jos asiakas ja Ålandsresor eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen voi asiakas ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja jättää asian edelleen kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Force majeure
Ylivoimaisen esteen (force majeure) sattuessa Ålandsresor voi peruuttaa varauksen, jolloin asiakkaalle palautetaan jo maksetut maksut kokonaisuudessaan.

Hinnanmuutokset
Ålandsresorilla on oikeus korottaa sovittua hintaa jos palvelun hintaan vaikuttavat verot tai julkiset maksut muuttuvat. Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin.